Patong-
De politie van Patong heeft een motorfiets in beslag genomen en een rechtszaak aangespannen nadat een toerist zonder geldig rijbewijs langs het strand werd aangetroffen.
De politie van Patong meldde het incident op 27 mei aan de Phuket Express. Een patrouille zag de toerist 's nachts op een motorfiets in de buurt van het strand rijden. Bij controle bleek de bestuurder geen rijbewijs te kunnen tonen. De autoriteiten hebben daarop onmiddellijk juridische stappen ondernomen conform de Thaise verkeerswetgeving en het voertuig in beslag genomen.
De politie heeft bevestigd dat de zaak niet alleen tegen de toerist zal worden vervolgd, maar ook tegen de eigenaar van de motorfiets. De eigenaar wordt beschuldigd van het toestaan dat een persoon zonder rijbewijs zijn voertuig bestuurde, een overtreding die juridische gevolgen heeft volgens de Thaise wetgeving.





