Phuket — 12 mei 2026
Het Phuket Emergency Medical Center nam deel aan een workshop op hoog niveau om noodplannen te evalueren en de paraatheid voor mogelijke epidemieën of pandemieën te versterken. De sessie, die plaatsvond in de diepzeehaven van Phuket, werd geleid door Rewat Areerob, president van de provinciale bestuursorganisatie van Phuket.
De delegatie van het centrum werd geleid door dr. Kanchana Phanitpichethwong. Zij namen deel aan een uitgebreide oefening die was ontworpen om strategieën voor de volksgezondheid te integreren met een gecoördineerde noodhulpverlening.

De workshop was gericht op samenwerking tussen verschillende instanties, met als doel de capaciteit voor surveillance, preventie en snelle respons bij noodsituaties op het gebied van de volksgezondheid te verbeteren. Volgens functionarissen versterkt deze paraatheid niet alleen het vertrouwen in de gezondheidszorginfrastructuur van de provincie, maar stelt het ook zowel inwoners als internationale bezoekers gerust over de inzet van Phuket voor de veiligheid.
Door de paraatheid voor epidemieën te versterken, maakt Phuket deel uit van zijn algemene strategie om de volksgezondheid te beschermen en tegelijkertijd zijn rol als toonaangevende toeristische bestemming wereldwijd te behouden.





